სოციალური პროექტი ,,წელიწადის დროები"





სოციალური პროექტის გეგმა

სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
ნესტანი ლილუაშვილი
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
ბორჯომი სოფელ რველი
სკოლა
ბორჯომის მუნიციპალიტეტის სოფელ რველის საჯარო სკოლა
პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება
     ბუნებისმეტყველება ,       წელიწადის დროები
პროექტის შინაარსი
მოსწავლეები ღრმად  და საფუძვლიანად შეისწავლიან წელიწადის დროებს,  ფერების შერევა, გარჩევა, პეიზჟისა და ნატურმორტის ხატვა,დააკავშირებენ სხვა საგნებში ნასწავლ მასალას.
საგანი/საგნები
ბუნებისმეტყველება.,ხელოვნება
საფეხური/კლასი
4 კლასი
პროექტის განხორციელების დრო
           O1.10.2019 წ.    3 კვირა
პროექტის საფუძვლები
საგნობრივი სტანდარტები
       3. მიმართულება: დედამიწა და გარესამყარო ბუნ.დაწყ.(I).4. მოსწავლემუნდაშეძლოს: ლოკალურგარემოშიორიენტირება; წყლისადახმელეთისმნიშვნელოვანიობიექტებისაღწერადამათიამოცნობა სხვადასხვასახისგეგმასადარუკაზე; ბუნებრივირესურსებისმნიშვნელობაზე მსჯელობა; ციკლურიბუნებრივიმოვლენებისაღწერადამათგამომწვევმიზეზებზე მსჯელობა.
ბ)შინაარსი
მიმართულება: ცოცხალი სამყარო
 ორგანიზმების სასიცოცხლონიშნები:კვება,ზრდა,სუნთქვა,მოძრაობა,გამრავლება;  ორგანიზმების სასიცოცხლო მოთხოვნილებები: საკვები, წყალი, ჰაერი, სითბო, სინათლე, თავშესაფარი;  მცენარეების და ცხოველების აგებულება, მათი ცალკეული ნაწილების/ორგანოების ფუნქციები;  ორგანიზმთაჯგუფებიდამათი ტიპურიწარმომადგენლები;  ორგანიზმთაძირითადიჯგუფებისსასიცოცხლოციკლები;  ორგანიზმებზე გარემოსზემოქმედება.

პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეები დააკვიდებიან გარემოში ობიექტებს, ნაყოფიერად გამოიყენებენ ფერებს,დააკავშირებენ სხვა საგნებში ნასწავლ მასალას(მაგ.ბუნებისმეტყველების გაკვეთილზე მიღებულ ინფორმაციას წელიწადის დროებზე) შეასრულებენ ნამუშერებს ჟანრების მიხედვით.პოექტის ბოლოს მაწყობენ გამოფენა,დაასუფთავებენ გარემოს.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
ზოგადი კითხვა
რა ცვლილებებს ხედავთ გარემოში?
თემატური კითხვები
1.როგორ შევარჩიოთ ცივი და თბილი ფერები წელიწადის დროების მიხედვით?  2.რამდენად ღირს ბუნების დაცვა?
შინაარსობრივი კითხვები
1. 1.როგორ შევარჩიოთ ცივი და თბილი ფერები წელიწადის დროების მიხედვით?  2.რამდენად ღირს ბუნების დაცვა?რა უფრო მრავალფერობანი ჟანრობრივად?
შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
პროექტის დასაწყისში
მოსწავლეების ნამუშევრის შემოწმება
        სხვადასხვა მოსწავლის ნამუშევრები და შეფასებები

პროექტის მსვლელობისას
ვიდეო და ფოტო ჟურნალები
        ჩეკლისტები (doc)
        ფორმები (doc) ფოტოების თანმიმდევრობისა და საკითხის ხაზგასმა (სურათების სია)

პროექტის დასრულების შემდეგ
პროდუქტები ნამუშევრების გამოფენა,პრეზენტაცია.

შეფასების მოკლე მონახაზი    


 პროექტის დასაწყისში მოსწავლის წინარე ცოდნის და საჭიროების შესაფასებლად ვიყენებ სხვადასხვა, მოსწავლის ნამუშევრისშემოწმებას, პროექტის მსვლელობისას პერიოდულად მოსწავლეებს ვთხოვ განახორციელონ თვითშეფასება,რაც დაეხმარება მათ საკუთარი პროგრესის შემოწმებაში,მოახდინონ რეფლექსიის გასაუმჯობესებლად. პროექტის დასასრულს მოსწავლეები წარმოადგენენ ნამუშევრებს,შესაბამისად შევაფასებ შეფასების რუბრიკით.დაასუფთავებენ წინასწარ შერჩეულ ტერიტორიას, გადაუღებენ ფოტოებს პროექტამდე და პროექტის შემდეგ.
სხვა საკითხები
წინარეცოდნა
ტექნოლოგიების უნარების ცოდნა,ბუნების დაცვა,
ფერების გარჩევა
,ხელოვნების დარგების დასახელება.
სასწავლო პროცედურები
  1 კვირა  4  კლასის მოსწავლეებს დეტალურად გავაცნობ პროექტს შევქმნი ჯგუფებს,გავაცნობ პროექტის ვადებს,დაუსვამ ზოგად კითხვებს თემის ირგვლივ :რა ცვლილებებს ხედავთ გარემოში?  ცივი და თბილი ფერების განსხვავების შესახებ  ,თუ რა ხდება ფერების შერევს დროს. და ავამზადებინებ ბუკლეტს. მოვიძიებთ ასევე ინტერნეტში საინტერესო სურათებს. ნიჭიერ მოსწავლეს დავავალებ პროექტის ორგანიზებას,ინფორმაციის დახარისხებას,პროექტის ფარგლებში მონიტორინგს.შეატჩევენ ტერიტორიას და დააკვირდებიან.
    2-კვირა  დაიწყებენ მოსწავლეები მუშაობას პროექტის ირგვლივ.   შეაგროვებენ მასალებს,დააკვირდებიან გარემოს,დაუსვმ თემატურ და შინაარსობრივ  შეკითხვებს  1.როგორ შევარჩიოთ ცივი და თბილი ფერები წელიწადის დროების მიხედვით?  2.რამდენად ღირს ბუნების დაცვა?   მოვაწყობთ თემათურ ხატვას ბუნებაში  ,ვისაუბრებთ ჟანრების შესახებ, მოვიძიებთ ასევე ინტერნეტში საინტერესო სურათებს. ნიჭიერი მოსწავლე შეითავსებს ლიდერის ფუქციას, დაწერს ესეს და ა.შ.დაგეგმავენ დასუფთავების ვადებს და საჭირო ინვენტარს.
  მე-3 კვირა შექმნილ ბუკლეტებს გავავრცელებთ დაასუფთავებენ წინასწარ შერჩეულ ტერიტორიას,გადაიღებენ სურათებს და დაეხმარებიან ერთმანეთს,მოვაწყობთ პრეზენტაციას,ბოლოს მოვაწყობთ  გამოფენას ფართო პუპლიკისთვის.                                                                                                                                                                                                                                                  
დიფერენცირებული სწავლება
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები

არაქართულენოვანი მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

ნიჭიერი მოსწავლეები
ნიჭიერ მოსწავლეს დავავალებ პროექტის ორგანიზებას,ინფორმაციის დახარისხებას,პროექტის ფარგლებში მონიტორინგს,ლიდერის ფუქციას,ესეს დაწერს და ა.შ.
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სკანერი
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
ლაზერული დისკი /ჩიპი
ტელევიზორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ. ცხრილები
 ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
 სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი

ბეჭდური მასალები
4კლასის ბუნების და ხელოვნების სახელმძღვანელო გამომცემლობა ბაკურ სულაკაური,მერიდიანი.
ინვენტარი/მასალები
პლაკატები,ფერადი   პოსტერები,დასუფთავებისათვის საჭირო ინვენტარი.
ინტერნეტრესურსები

სხვა რესურსები
ექსპერტები, მოწვეული სტუმრები, მოსწავლეები სკოლიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.ნ 




რველის საჯარო სკოლის მე-4 კლასში ოქტომბრის დასაწყისში დაიწყო ბუნებისმეტყველებაში სოციალური პროექტი ,,წელიწადის დროები"
პროექტი ძირთადად ითვალისწინებს გარემოზე დაკვირვებას, თუ რა ცვლილებას ხედავენ ბუნებაში, რამდენად მნიშვნელოვანია ბუნების დაცვა
პროექტის ფარგლებში დამზადდება ფლაიერები, მოეწყობა თემატური ხატვა, დაასუფთავებენ წინასწარ შერჩეულ ტერიტორიას, გადაიღებენ ფოტოებს დასუფთავებამდე დასუფთავების შემდეგ. პროექტი ითვალისწინებს სამ კვირას.





Комментарии